OPDRACHTGEVERS

PEP richt zich op organisaties binnen het veld van erfgoed, cultuur, gebiedsontwikkeling, zingeving en mensontwikkeling. Onze opdrachtgevers:

PLATFORM WO2

De Tweede Wereldoorlog in 100 foto’s In de huidige samenleving, die steeds meer op visualisering is gericht, spreken foto’s sterk tot de verbeelding. Het Nederlands Instituut voor Oorlogsdocumentatie (NIOD) en de musea en herinneringscentra 1940-1945, verenigd in het Platform WO2, werken aan het mobilisatie-project “De Tweede Wereldoorlog in 100 foto’s”. Publieksparticipatie en partnering met het erfgoed- en fotografieveld leiden tot een nationale verkiezing van 100 foto’s. Bureau PEP werd gevraagd een strategisch campagneplan te ontwikkelen, inclusief activatie van het netwerk. Vervolgens ontwikkelde PEP een concreet stappenplan voor de inrichting en coördinatie van de campagne.

GEMEENTE ARNHEM

Dag van de Arnhemse Geschiedenis De Dag van de Arnhemse Geschiedenis is in potentie een sterk vehikel om een breed publiek kennis te laten maken met de geschiedenis van Arnhem. Op dit moment worden hiertoe nog niet alle kansen benut. Bureau PEP werd gevraagd mee te denken bij de ontwikkeling van een diverser, breder en verrassender programma. Het sluiten van nieuwe partnerships is deel van de opdracht. Om beter beeld te krijgen bij de samenhang van de organisatie en onderliggende netwerken, belegden we een PEP-talk: hier faciliteerde PEP de mogelijkheid voor de werkgroep om zelf tot de essentie van hun merk te komen.

Comenius Leergangen

Merkidentiteit en contentstrategie Sinds 1996 organiseert Comenius leiderschapsprogramma’s voor ervaren executives in samenwerking met universiteiten en wetenschappelijke onderzoekscentra van Europa, de VS, China en het Midden-Oosten. Comenius biedt een ervaring die raakt, met impact op het persoonlijke en het professionele leiderschap. Voor Comenius Leergangen ontwikkelde Bureau PEP een document waarin de positionering van Comenius als netwerkorganisatie helder is beschreven om vervolgens doorvertaald te worden naar een contentstrategie met een concreet stappenplan.